Pell

1162
|
Aballí Sanmartí, Ignasi
|
1995
Tipus d'obra
pintura
Material i tècnica
gel acrílic transparent i fusta
Mida
100 x 100 cm
Forma d'ingrés
Adquisició, I Biennal Leandre Cristòfol, 1997
Descripció
A partir de finals del anys vuitanta Ignasi Aballí emprèn una revisió de la pràctica pictòrica a nivell formal, tècnic i conceptual. Amplia la noció tradicional de pintura a partir de la inclusió de materials gens convencionals i situa la pintura en un estat de suspensió, al límit de la seva desaparició, en un etern qüestionament de la seva pròpia raó de ser. Amb Pell la desmaterialització del quadre com a objecte i concepte és conduïda al límit. Amb aquesta obra es planteja l’aniquilament de la pràctica pictòrica deixant sols el vernís final, la pell de la pintura. (G.P.)
Llegir més

L'artista (1)

Bibliografia

  • PICAZO, G. Leandre Cristòfol. Biennal d'Art. Lleida. Barcelona: Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Lleida, 1997., 10 GAUTHIER, Michel [et al]. Pintar sense pintar. Lleida: Ajuntament de Lleida, Centre d'Art la Panera, 2005. 8489781567
  • 0-24 h, Ignasi Aballí. Barcelona
  • Porto Birmingham: MACBA; Fundaçao Serralves; Ikon Gallery, 2005. 8489771146
  • BARDAGIL, M. PICAZO, G.. Everyday Utopias. Brusseles: asbl Bruxelles-Musées-Expositions, 2007.
  • Frágil. Segòvia: Museo de Arte Contemporáneo Esteban Vicente, 2008. 9788493600433
  • "Pintar sense pintar". Centre d'Art La Panera. La Col·lecció. Lleida: Ajuntament de Lleida, Centre d'Art La Panera, 2014. 9788496855724, 18-19, cat. CE0002, 19
  • MILLÀ, M. [et al.]. Ignasi Aballí. Seqüència Infinita. Barcelona: Fundació Joan Miró, 2016. , 25, 25
  • NAVARRO, J. [et al.] Connexions. Lleida: Ajuntament de Lleida, 2017., 130