sense títol

1135
|
Rossell Sanuy, Benet
|
1978
Tipus d'obra
pintura sobre paper
Material i tècnica
tinta xinesa sobre paper adherit a una tela
Mida
96 x 130 cm
Forma d'ingrés
Adquisició, 1996
Descripció
La pintura de Benet Rossell ha anat evolucionant a partir d’uns paràmetres eminentment gestuals, i es caracteritza per la presència quasi constant dels anomenats microsignes o “benigrafies”, elements cal·ligràfics, a mig camí entre l'escriptura i la pintura, estretament vinculats amb l’estètica oriental i que, com en el cas de l’obra que ara ens ocupa, poden arribar a dominar completament la composició. Cal destacar, en aquest sentit, l’aparició de l’atzar en el signe més gran, com si la tinta s’hagués expandit amb voluntat pròpia un cop dibuixat, escampant-se per un paper la textura del qual resulta essencial com a instrument que desencadena aquest mètode de treball. Àger, vila natal de Benet Rossell, és el referent constant en la seva obra, el desencadenant d’una aproximació a vivències íntimes i a determinades visions del paisatge que ell tradueix per a l’espectador, a través dels esmentats signes cal•ligràfics i gestuals, en una narració que es pot considerar tant pintura com literatura. Vistes d’aprop, les “benigrafies” converteixen l’abstracció en figuracions inventades o, el que és el mateix, en descodificacions de l’abstracció a través de signes que podem ressegueir i entendre com si es tractes d’un llenguatge. Francesc Gabarrell
Llegir més

L'artista (1)

Bibliografia

  • NADAL GAYA, J.M. Diccionari de pintors, escultors, gravadors i dibuixants. L'art a la Lleida del segle XX. Lleida: Pagès Editors, 2003. 84-7935-998-6, 271 NAVARRO, J., [coord.] Els tresors dels museus de Lleida. Lleida: Diari Segre, 2006., 216, 217