Reclòs_osa

Reclòs_osa

El context de reclusió involuntària que ens ha fet viure la pandèmia ens ha posat a prova, social i psicològicament. Reflexionem de manera atemporal sobre el que suposa estar reclòs o reclosa.

Dormitorio

Joaquim Ureña

Biblioteca

Neus Buira

S.T (En niguna parte)

Juan Pablo Ballester

La pesadilla

Alfonso Costa

El yacente: sombras llenas I

Eulàlia Valldosera

Monòleg del jo

Francesc Abad

Sense títol

Rosa Siré

Dia de nieve. Pontons

1885 -1890

El món s’atura de cop i l’ésser humà desapareix de l’espai comú. Les persones deixen de trobar-se  en societat per refugiar-se en l’espai íntim i propi. Una filada de petjades al mig de la neu i la llum d’una petita flama, suggereixen la presència humana.

En ruinas IV (Nocturno 2)

1994

El confinament ens obliga a reflexionar sobre les implicacions que suposen la desaparició i l’aturada. Percebem la tensió entre l’interior i l’exterior d’una arquitectura buida i desolada.

Dormitorio

1996

Els espais interiors esdevenen nous paisatges, i les finestres cap enfora un enyor. L’habitació és  el reflex del  món més íntim.

Biblioteca

2000

Confinats redescobrim espais quotidians. Les distàncies, els objectes, la llum, adquireixen nous significats quan no podem viure amb res més. La biblioteca esdevé una exposició pública del propi món.

S.T (En niguna parte)

1999-2000

Quan ens sentim com ocells engabiats, l’espai que ocupem ens oprimeix i ens trastoca la realitat i el pensament.  Un personatge afronta els propis temors amb aparent violència, envolcallada pel seu entorn domèstic.

La pesadilla

1974

La impossibilitat de sortir del nostre espai ens pot arribar a provocar accions obsessives i tenir conseqüències psicològiques. Una estança indeterminada i buida, i un llit del qual emergeix una figura informe: un malson.

El yacente: sombras llenas I

1993

En soledat, trobem en els espais que habitem el rastre de coses passades, el nostre cos ho ocupa tot i  es converteix en l’element principal. A partir del  propi cos redescobrim l’espai quotidià.

Monòleg del jo

1997

L’aïllament social en fa retrobar-nos amb nosaltres mateixos. Les paraules escrites sobre el marbre esdevenen reflexió d’una veu callada que convida a l’espectador a no oblidar.