Art i viatge
Una mirada al “viatge” com a camí per a la descoberta de nous mons, el retrobament i l’aprenentatge, fenòmens íntimament vinculats a la creació artística.
Sense títol (Sèrie Ciència Ficció)
Marina Núñez
Paisatge d’Holanda
Carlos de Haes
El pintor y su guía
Jaume Morera
Fòrum Romà (Roma)
Baldomer Gili Roig
Le manteau bleu
Xavier Gosé
Aguadora mora
Miquel Viladrich
Sense títol
August Puig
Sense títol
Josep Iglesias del Marquet
Londres (joves)
Josep Jové
Paisatge d’Holanda
c. 1884
Després de la mort de la seva parella, Carlos de Haes retorna a Holanda, la terra dels seus avantpassats, a la recerca de l’ambient familiar que tant troba a faltar.
El pintor y su guía
1891-1892
Com un explorador, Morera s’endinsa en la Serra de Guadarrama per pintar les muntanyes i els paisatges nevats on la natura es torna més inaccessible i grandiosa.
Fòrum Romà (Roma)
1900-1904
En ple procés d’aprenentatge, Gili Roig viatja a Itàlia, on descobreix una llum nova per la seva pintura, i fa de la fotografia l’instrument per explicar i crear el que veu.
Le manteau bleu
c. 1912
Des de la Barcelona obrera, Gosé viatja fins al París de la Belle Epoque, que l’acollirà i el nomenarà el seu gran cronista, l’encarregat de donar llum a un món ple de secrets i passions.
Aguadora mora
1933
Miquel Viladrich es submergeix en la societat sefardita del Marroc per dur a terme una sèrie de retrats de personatges i oficis del món àrab. Serà el primer occidental que penetrarà allà on no havia estat mai ningú.
Sense títol
1956
El viatge mental com un estadi més en la descoberta de nous mons, de noves realitats, per captar, com feia August Puig, la calma total que anuncia la tempesta.
Sense títol
1966
Més enllà dels tòpics de la societat nord-americana, el viatge d’Iglesias del Marquet pels EE.UU és existencial, a la recerca dels vincles amb el món multiracial i multicultural.
Londres (joves)
1967
Josep Jové fuig de la foscor i les restriccions socials que imposa el franquisme. A Londres troba nous horitzons i espais de llibertat i transgressió.
Alma viajera
2004
La maleta, com un àlbum de records espiritual. En ella, Chema Alvargonzález evoca el temps, però també el trànsit o la memòria del viatge, en continua transformació.
Fotografia de l'Ambaixada d'Espanya a Irlanda
2015-2016
Si la nacionalitat ens proporciona la qualitat de pertànyer a un estat determinat, Núria Güell ens mostra un viatge construït a partir de la voluntat de rebutjar aquesta construcció identitària imposada.